بستن

هواپیمای بدون سرنشین تاشو جدید در مأموریت های نجات، از طریق حفره های باریک مي توانند عبور کنند.


12 دسامبر  2018

هواپیمای بدون سرنشین تاشو جدید در مأموریت های نجات، از طریق حفره های باریک مي توانند عبور کنند.

خلاصه:
یک تیم تحقیقاتی هواپیمای بدون سرنشین جدید طراحي کرده است که میتواند در هنگام پرواز بالهاي پروانه اي خود را جمع كرده و خود را کوچک کند تا از شکاف و حفره های باریک عبور کند. این فعاليت در هنگام جستجو برای قربانیان بلایای طبیعی سودمند است. شکل T می تواند مورد استفاده قرار گیرد تا دوربین های جانبی را روی قاب مرکزی نصب کنند و تا حد ممکن نزدیک به اشیائی که هواپیماهای بدون سرنشین نیاز به بازرسی دارند 

منبع اعتبار: UZH


بازرسی ساختمان آسیب دیده پس از زلزله و یا در اثر آتش سوزی دقیقا نوعی شغل و حرفه است که انسانهاي ناجي می خواهند هواپیماهای بدون سرنشین آن كار را برای آنها انجام دهند. یک ربات پرواز می تواند مردم را در داخل پيگيري كند و تیم نجات را به سمت آنها هدایت کند. اما هواپیمای بدون سرنشین اغلب مجبور به ورود به ساختمان از طریق یک ترک در یک دیوار، یک پنجره باز و یا از طریق ميله ها هستند ، چیزی که اندازه معمول هواپیمای بدون سرنشین اجازه نمی دهند.

هواپیمای بدون سرنشین تاشو جدید در مأموریت های نجات، از طریق حفره های باریک مي توانند عبور کنند.

برای حل این مشکل، محققان گروه رباتیک و ادراک در دانشگاه زوریخ و آزمایشگاه سیستم های هوشمند در EPFL نوع جدیدی از هواپیماهای بدون سرنشین را درست کردند. هر دو گروه بخشی از مرکز ملی صلاحیت تحقیقات (NCCR) رباتیک هستند که توسط بنیاد ملی علوم سوئیس تامین اعتبار می شود. الهام گرفته از پرندگان که بال های خود را در هوا جمع مي كنند تا از محلي عبور کنند، هواپیماهای بدون سرنشین جدید می توانند خود را از طریق شکاف عبور دهند و سپس به شکل قبلی خود بازگردند، در حالی که همچنان پرواز می کنند. و حتی می تواند اشیا را در طول مسیر حفظ و حمل کند.

بازوهای همراه میتوانند در اطراف قاب اصلی قرار گیرند


Davide Falanga، محقق در دانشگاه زوریخ و نویسنده اولین مقالات  ، توضیح می دهد: "راه حل ما از ديدگاه مکانیکی بسیار ساده ، اما بسیار تطبيق پذير و بسیار مستقل مي باشد ، با سيستم هاي كنترلي و ادراك  دروني"  . در مقایسه با هواپیماهای بدون سرنشین دیگر، این هواپیمای بدون سرنشین میتواند در فضاهای تنگ قدرت مانور داشته باشند و در اكثر اوقات پروازي پایدار را تضمین کند.

تیم های زوریخ و لوزان با همديگر همکاری کردند و چهار فروند بال را طراحی کردند که به طور مستقل چرخش داشتند و بر روی بازوهاي های متحرک نصب می شوند و همچنين می تواند در اطراف قاب اصلی به سروو موتور ها حركت داشته باشند. نقطه  ACE  در سوراخ یک سیستم کنترلي است که در زمان واقعی به هر موقعیت جدیدی از بازوها سازگار گشته جهت  تنظیم كردن فشار پروانه ها به عنوان حرکت حول مرکز ثقل .

استافانو مینچف، همکار و پژوهشگر در EPFL می افزاید: "هواپیماهای بدون سرنشین ممکن است با توجه به آنچه که در این زمینه مورد نیاز است، تنظیمات مختلفی اتخاذ کنند." پیکربندی استاندارد X-shaped است، با چهار بازو کشیده شده و پروانه ها در بیشترین فاصله ممکن از یکدیگر قرار گيرند . هنگامی که با یک محل عبور باریک مواجه شوند ، هواپیمای بدون سرنشین می تواند به یک شکل "H"  مانند تبدیل شوند با تمام بازو ها در امتداد یک محور یا به شکل "O"، با تمام  بازوهائي که تا حد ممکن نزدیک به بدنه اصلي بسته شده اند، در کنار یک محور قرار مي گيرند . شکل T می تواند مورد استفاده قرار گیرد تا دوربین های جانبی را روی قاب مرکزی نصب کنند و تا حد ممکن نزدیک به اشیائی که هواپیماهای بدون سرنشین نیاز به بازرسی دارند 


هواپیمای بدون سرنشین تاشو جدید در مأموریت های نجات، از طریق حفره های باریک مي توانند عبور کنند.


نخستین گام به سمت جستجوی کامل نجات داراي حركت مستقل


در آینده، محققان امیدوارند که ساختار هواپیماهای بدون سرنشین را بیشتر بهبود بخشد تا بتواند در هر سه بعد حركت داشته باشند . مهمتر از همه این است که آنها می خواهند الگوریتم هایی را ایجاد کنند که هواپیمای بدون سرنشین را مستقل سازند و اجازه دهند تا در یک سناریوی اتفاق واقعی به دنبال گذرگاه ها بروند و به طور خودکار بهترین راه عبور از آنها را انتخاب كنند. Falanga می گوید  "هدف نهایی این است که به هواپیماهای بدون سرنشین یک دستورالعمل سطح بالا مانند ورود به ساختمان ،  بازرسي هر اتاق و بازگشت به عقب را ارائه دهد و به خود اجازه دهد تا نحوه انجام حركات مختلف را درك كند " 




منبع: دانشگاه زوریخ


ترجمه : سايت ايران صنعت ، ولي اله براتلو

گرد آورنده : irsanat.com :( ولی براتلو )
تاریخ ارسال :  1397/9/24     
تعداد مشاهده :3698
ثبت نظرات شما کاربران محترم باعث بهبود مطالب سایت خواهد شد
نام و نام خانوادگی : الزامی
تلفن/ایمیل :
نظر شما : الزامی
کد امنیتی :

الزامی


دیگر مطالب مرتبط با موضوع : اخبار علمی


جهت دیدن مطالب بیشتر کلیک کنید             
آخرین مقالات ارسالی
مطالب تصادفی


دستگاه تی دی اس متر(TDS)

دستگاه پی اچ متر دیجیتال

هدایت سنج آب,EC متر

فتومتر پرتابل دیجیتال

دماسنج دیجیتال

مولتی متر دیجیتال

ph متر خاک

ph متر، ph سنج

Tds متر

آمونياك سنج

سنسور ph سنج ، پراپ ph سنج

EC متر ، EC سنج

ph سنج هانا ، تستر ph هانا

رفرکتومتر ، قند سنج

EC/TDS متر ، هدایت تی دی اس سنج

EC/TDS/PH متر ، تستر های مولتی پارامتر آب

ترازو آزمایشگاهی

اکسیژن متر آنلاین

پی اچ ph سنج آنلابن

هدایت و تی دی اس سنج آنلاین ،EC/TDS تابلویی انلاین

اکسیژن سنج DO متر آنلاین تابلویی

محصولات شرکت آدوا ADWA -ADWA

تجهیزات کنترل و اندازه گیری آنلاین

کلر سنج

فروش فوق العاده تجهیزات آنلاین تابولویی

محصولات شرکت ای زد تایوان AZ

فلکسی تستر، کلر، کلراید، سختی، سختی کلسیم، مس، روی،سیلیسم



فروشگاه ایران صنعت ،بررسی انتخاب و خرید آنلاین

فروشگاه ایران صنعت در سال 1388 تاسیس گردید، که مفتخر است ، با عرضه محصولات ابزاردقیق ، برق الکترونیک ، ابزارآلات و تجهیزات صنعتی در سراسر کشور با بهترین کیفیت و قیمت رقابتی در خدمت هموطنان گرامی باشد .
ENAMAD logo-samandehi

آدرس : کرج چهار راه کارخانه قند به سمت میدان هفت تیر خیابان پناهی کوچه پناهی 1 پلاک 61 ساختمان اهورا واحد یک
شماره تلفن : 02691300551
شماره همراه : 09106978820 واتساپ ، تلگرام ، ایتا ، روبیکا ، ای گپ روی این شماره می باشد
شماره نمابر : 30008666850361
افراد آنلاین: 100
تاریخ :1403/2/22
پرداخت آنلاین شبکه اجتماعی یوتیوب اینستاگرام شبکه اجتماعی فیس بوک

تمامي كالاها و خدمات اين سایت، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه میاشند و فعاليتهاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است
تمامی حقوق مادی و معنوی این وبسایت متعلق به ایران صنعت میباشد.